ALGEMEEN

Één voor allen, dat principe kennen wij niet! Jouw smaak is immers niet gelijk aan dat van jouw familie, beste vrienden, je buren en vast niet identiek aan dat van jouw klantenkring. Gelukkig maar want stel je eens voor wanneer alles om je heen identiek zou zijn…….

 

Je droom wordt werkelijkheid

Je staat op het punt om jouw huis, je kantoor of horecagelegenheid grootscheeps te gaan verbouwen. Misschien zelfs nieuw te laten bouwen. De ideeën stromen door je hoofd, dromen lijken werkelijkheid. Maar waar begin je? Vele wegen leiden naar Rome, welke is de beste? De kortste route of juist de snelste. Geen goed of fout en totaal afhankelijk van het doel waarmee je afreist. Zo is het ook met de plannen die je hebt. Wat is het gevoel dat de nieuwe ruimte moet uitstralen, welke functies gaat het invullen. Hoe ga je het indelen, welke materialen pas je toe. Hoe zorg je bovendien voor een aangename akoestiek. En dat de verlichting niet alleen de gewenste sfeer uitdraagt maar dat jouw gasten daarnaast ook kunnen genieten van het kunstwerk van de kok bij het juiste licht. Er komt zoveel meer bij kijken dan een mooie kleur op de wand en een fijne aankleding. De beste oplossingen zijn namelijk ook, die, welke niet direct zichtbaar zijn maar wel het grote verschil maken.

 

Tienduizend mogelijkheden, één budget

Je hebt een beeld van het eindresultaat voor ogen, je verzamelde sfeerbeelden, raakte geïnspireerd tijdens een reis in het buitenland, hebt meerdere beurzen bezocht en je omgeving heeft ook flink meegedacht. Oneindig veel mogelijkheden maar er is slechts één budget. Hoe pak je zo’n grote verbouwing en investering aan. Waarbij het gewenste eindresultaat ook daadwerkelijk gerealiseerd wordt en je niet alleen eindigt met een stapel rekeningen. De belangrijkste tip die we kunnen geven: NEEM HIERVOOR DE TIJD!

 

Wie ben jij eigenlijk?

Bij Djaranda interiors geloven wij er namelijk in dat een kloppend interieur ontstaat wanneer hiervoor de tijd wordt genomen. Tijd om op ontdekking te gaan. Een goede en grondige inventarisatie is daarbij essentieel. Samen met jou gaan wij op onderzoek uit om te komen tot de kern van jouw verhaal. Wie ben je, hoe leef je graag, wat zijn je mooiste herinneringen aan vroeger. Ben je in het weekend op zoek naar absolute rust na een lange werkweek. Of heb je het liefst de familie over de vloer om gezellig die drukke week af te sluiten en het weekend te vieren. Geef jij jou gasten graag een chique atmosfeer om die speciale gelegenheid in hun leven op sublieme wijze te vieren of juist dat fijne ‘bankhangen gevoel’ van thuis. Welke materialen spreken je aan? En hoe pas je deze toe. Vind jij beton zacht en aaibaar of juist koud en kil? Maak je het verschil met hout of met een gietvloer? Een gebakken tegel of natuursteen. Voel je het al een beetje? Tienduizend mogelijkheden. Maar waar begin je……..

 

Van ontdekkingsreis naar concept tot compleet plan

Nadat een grondige inventarisatie duidelijk in kaart heeft gebracht waar het plan aan moet voldoen gaan wij aan de slag met het bedenken van een concept. Denk hierbij o.a. aan de wensen ten aanzien van het gebruik van de ruimte, over de materialen die toegepast gaan worden, de kleuren, over de architectuur van de ruimte, over de gebruikers, de geschiedenis die de revue heeft gepasseerd en toekomstdromen die werden besproken. Tijdens verschillende contactmomenten werken wij nauw samen om uiteindelijk te komen tot een definitief plan. Waarin alle facetten van de verbouwing en inrichting zichtbaar zijn geworden.

 

Elk onderdeel toegelicht

Wij geven advies en helpen kiezen. Dat kan zijn bij een nieuwe indeling van de ruimte, het maken van een kleurplan, helpen kiezen van de meubels of de juiste verlichting. Een compleet uitgewerkt plan bestaat uit alle onderdelen samengebracht tot een geheel. Een huis bestaat nu eenmaal niet alleen uit buitenmuren en een dak. Het kan zijn dat je niet alle fases direct ineens gaat aanpakken maar over een langere periode uitsmeert. Geen probleem! Onze inventarisatie is hierop toegespitst. Want stel dat die uitbouw met leefkeuken of van de horecakeuken pas over enkele jaren op de planning staat, houden wij daar nu al wel zoveel mogelijk rekening mee. Adviseren geven wij over de voorzieningen die je beter nu al wel zou kunnen treffen om dubbele uitgaven in een later stadium te voorkomen.

Meer weten over onze werkwijze? Lees hieronder per onderdeel hoe wij je kunnen helpen kiezen.

 

KLEURADVIES (INVENTARISATIE, KLEURPLAN).

More information soon about:

ONTWERP (NIEUWE INDELING, BADKAMER, KEUKEN, MEUBEL OP MAAT).

LICHTADVIES (TECHNISCH ONTWERP, ARMATURENPLAN).

AKOESTIEK (ADVIESRAPPORT, OP MAAT OPLOSSINGEN).

MEUBELPLAN (INDELING INRICHTINGSELEMENTEN, SHOPPINLIST).

BEPLANTINGSADVIES (INDELING BEPLANTING, SHOPPINGLIST).

 

 

 

KLEUR INVENTARISATIE.

Uitnodigend, ruimtelijk, behaaglijk of juist kil. Het gevoel dat je ervaart wanneer je een ruimte binnenstapt. Bij deze totaalbeleving spelen verschillende factoren een belangrijke rol. Een daarvan is kleur. Door kleurtoepassing kun je namelijk een compleet andere dimensie aan een ruimte meegeven. Welk eindresultaat heb jij voor ogen? Samen met jou bepalen we de basis waar het kleurenpallet aan moet voldoen. We kijken daarbij naar factoren zoals de gewenste sfeer, de functie van de ruimte, lichtinval, de architectuur van het gebouw, de reeds toegepaste materialen et. cetera. Nadat wij samen de eerste inventarisatie hebben afgerond gaat ons onderzoek verder.

KLEUR ONDERZOEK.

Wij onderzoeken kleur aan de hand van het Color Navigator System uit Antwerpen. Een systeem dat uit 10.000 kleuren bestaat; elk met een uniek paspoort gebaseerd op het DNA van een kleur en de wetenschappelijke onderbouwing hoe onze ogen en hersenen kleur ervaren.

 

Het Color Research Center doet sinds 1995 onderzoek naar de werking van kleur. Door de juiste toepassing van kleur in een ruimte kunnen wij invloed uitoefenen op ons dagelijks leven, manier van denken en prestatievermogen. Niet een voor allen maar een advies toegespitst op jouw perceptie van kleur of dat van jouw doelgroep.

 

Het systeem stelt ons namelijk in staat om aan de hand van type consument, de persoonlijke stijl, culturele en geografische ligging een duidelijk kleurenprofiel op te stellen. En zijn twijfels over de juiste kleurkeuze passé.

 

 

 

 

Wandering about your colour story? 

Let’s have a look from another point of view.